tirsdag, oktober 23, 2007

Trafiktur og gåseguffer...

En havde jo nok forestillet sig at Bellis i dag ville være lidt træt, men der tog en grulig fejl. Energien fejler skam ingen ting. SUK...

Jeg besluttede, at det var tid til en "trakfiktur", så vi kunne kigge lidt på trafik og lære at gå over veje og fodgængerfelter. Vi gik derfor en tur ud af Ishøj Strandvej. Vi krydsede vejen et par gange, i og udenfor fodgængerfelter. Den ene gang blev vi stående på midten af vejen, mens der kørte biler på begge sider. Det rør overhovedet ikke den lille dame.

På vejen hjem skråede vi over nogle boldbaner, som pt. er total ynglings opholdssted for et par hundrede vildgæs. Jeg er ikke SÅ vild med gåsesteg, så jeg valgte at beholde hundene i snor, så vi kunne nøjes med at kigge på dem - troede jeg. Men den tanke kunne jeg godt opgive, for de gik begge i den grad i søgemode, stak snuderne i jorden og sniffede så vældigt rundt i græsset - fuldstændig uden for pædagogisk rækkevide. Især Bellis var overbevist om, at det var en fantastisk guf-søge-leg, jeg der havde stablet på benene til dem, for de der gåselorte, der var i tusindevis på plænen, var da rigtig kræs. At fortælle hende, at de IKKE var noget hun skulle spise, var ikke muligt. De var OVERALT. Jeg droppede det med at "skrå over" og forsøgte hurtigst muligt at slæbe to - meget modstrittende - hunde ud af banerne igen.
Ja ja, hvis Bellis ikke er synderlig sulten her til aften, er der nok ikke noget mærkeligt i det.

Men noget helt andet er - jeg er GODT NOK glad for, at JEG ikke er fodboldspiller og skal spille på de baner... så gælder det da om at undgå glidende tacklinger...

Ingen kommentarer: