torsdag, maj 15, 2008

Dansemusen

Så var det dansedag igen. Vi kom lidt sent og noget hovedkuls afsted. Jeg sad fast i trafikken mellem Gentofte og Ishøj, og var mere end 1 ½ time om turen. Det betød, at jeg kom flyvende ind ad døren, hev hundene ud og lufte, proppede dem ind i bilen og drønnede afsted til Ølstykke. Vi kom ca. et kvarter for sent. Ikke just den bedste start på træningen for nogen af os, men Bellis tog det pænt. Hun ville som altid meget gerne lege med Bianca, men arbejdede ellers rigtig godt. Hun er meget arbejdsvillig og meget selvstændig - altså rigtig god til selv at finde på noget. Vi øvede nogle af de ting vi havde arbejdet med sidste gang, så arbejdede vi med at få hundene til at sætte forbenene op på en opvaskebalje uden at lokke eller på anden måde guide dem. Bellis har prøvet øvelsen før og var hurtigt oppe på baljen. Hun udvidede selv øvelsen til at hun skulle have alle 4 poter på baljen og senere til at hun skulle sidde på den. Da jeg vendte baljen om satte hun straks forpoterne op i den og efter lidt arbejde sad hun oppe i baljen. Vi sluttede af med at arbejde med en pind (kabelrør). Her satte hun flot poterne op på røret og gik rundt om det. Det sidste har hun prøvet før, men det første fandt hun selv på, mens jeg stod og snakkede.
Da hendes 1 ½ time var gået, fik hun lov at afreagere med Bianca. Det var så min plan at hun kunne sove mens Milo trænede. Men det passede ikke damen. Hun var godt nok træt, men hun var ikke så dygtig til at vente. Hun peb en hel del, men det var jo heller ikke hende der var på, og det passer bestemt ikke prima donnaen.

Ingen kommentarer: