lørdag, marts 08, 2008

Solskin og forår

Hele familien tog en tur i Hareskoven i dag. Mor havde som altid sin GPS med og fandt et par cache på turen. Dvs. den ene fandt Bellis faktisk, efter at jeg havde haft en del besvær, da den søde og behjælpelige Henrik viste sig at være knap så behjælpelig - mod sin vilje.
Hareskoven er fyldt med "rillesten", store sten fra jeg ved ikke hvornår, men meeeeeget gamle - vist nok fra vikingetiden - med store riller i. Man ved ikke rigtig hvad rillernes funktion har været, men der er masser af teorier f.eks. kløveriller, offerriller m.m. Undervejs på turen gennem skoven, havde jeg underholdt lidt med historien om rillestenene. Henrik er lidt historie interesseret, så det er en god måde, at få ham med lidt længere rundt i skoven end bare lige en kort tur. Han havde fået mit "hjælpepapir" med små hints på, så cachen bliver nemmere at finde. Og da jeg begyndte at snakke om rillesten, fandt han den første og bedste cache på papiret, der handlede om rillesten. Desværre var det den forkerte han havde gang i! Det medførte, at vi kiggede et helt forkert sted. I stedet for en træstub ved siden af stenen, ledte vi efter et højt træ inden for 30m fra stenen. Og høje træer var der nok af! Ja, der var nærmest ikke andet. Jeg bandede noget over "den idiot, der havde lavet et SÅ skidt et hint", højt træ min bare! Vi gennemsøgt samtlige træer. Ingen cache!!! Meget tæt på opgivelse!!! Hvor det kom fra, ved jeg ikke, men pludselig spurgte jeg Henrik, om det nu også VAR Skræddermose-stenen, han kiggede på, hvortil han så svarede "nej, er det ikke Kattehalen vi er ved? Det er da den, der står noget om rillesten ved". Jeg tror, jeg blev en anelse rød i hovedet og måske kom der også en smule røg ud af mine øre...
NÅ!, men med det rigtige hint, vendte vi os mod træstubben lige bagved os og søreme om ikke Bellis havde fundet cachen og var på vej til at apportere den! Nogen gange kan det godt betale sig, at have en lille "pilfinger" med.
Men ellers nød vi skoven, foråret og solen. Desværre var det ikke en hundeskov og skoven var fyldt med familier, der var ude og nyde solen, så hundene måtte blive i snorene det meste af tiden. Men de nød det alligevel. Bellis kiggede meget interesseret på heste - men de var også på afstand og når de var væk, spurtede hun over og snusede i deres fodspor - eller hedder det hovspor?

Ingen kommentarer: