fredag, februar 10, 2012

I bedring igen

Det er langsomt men sikkert gået fremad med Bellis siden sidst. Hun er ikke helt deroppe hvor hun har været (og slet ikke sig selv endnu), men vi nærmer os.
Vi har været inde hos søde dyrlæge Helle i dag til kontrol. Bellis har taget lidt på igen, jeg tror en del af det hun har tabt er muskler, for jeg kan se på hendes bagparti, at det er mindre end det plejer. Helle tog en ny blodprøve på Bellis, så vi kan checke om infektions- og bugspytkirteltal er faldende. Der går desværre en hel uge inden vi får svar - tålmodighed er ikke min stærke side.
Jeg kan se, at jeg ikke har fået skrevet her på blokken, at der er kommet svar på de sidste prøver. De viste at Bellis HAR bugspytkirtelbetændelse! Havde de dog bare hørt på Ulrik med scanneren på Greve, så havde vi kunne starte behandlingen flere uger før og måske sparet Bellis for meget. Uha, jeg sætter aldrig mine ben der igen!
Prøverne viste også at Bellis har antistoffer mod Anaplasma - en flåtbåren sygdom, men hun har tilsyneladende kureret sig selv for den, for den er ikke længere aktiv. Hvornår hun så har haft den er uvist!
Det er desværre meget normalt at bugspytkirtelbetændelse svinger lidt op og ned, så vi skal nok forvente, at der kan komme lidt dyk igen, min fornemmelse af 2 skridt frem og 1 tilbage er vist ikke helt galt, men bare hun bliver bedre så....
I morgen kommer 4 af Bellis hvalpe til hvalpetræf. Hvalpene fylder 1 år i dag ;o)
Vi har været meget i tvivl om, hvad vi skulle med Bellis. Vi har besluttet, at hun får lov at komme med på turen, evt. kun noget af den hvis hun bliver for træt. Mens vi spiser kan Bellis så komme op i soveværelset og sove lidt og så må vi se om hun er til mere den dag. Vi glæder os til at se hvalpene - et lyspunkt i en noget trættende tid.

Stort tillykke til Balu, Bella, Klokkeblomst, Cocio, Kenzo og Jacques med 1 års fødselsdagen 
- vi håber I får mange gode år endnu.

1 kommentar:

Gitte Hansen sagde ...

Glæder mig til at se billeder af alle hvalpene